Saturday, October 30, 2010

apakah gunanya jika tiada nilainya??

salam...

alhamdulillah... di hari2 yang masih berbaki empat kertas soalan untuk dijawab.... masih dikurniakan ALLAH kesihatan yang baik.. INSYA-ALLAH, sehingga kini aku masih boleh berfikir dgn waras dan mampu mnggunakan setiap anggota dgn baik..

walaumacammana pun.. disekitar masa y terlebih sedikit ni.. so digunakan utk mcurah ilham.... merujuk plak pd tajuk di atas apakah perkaitannya??? ok2... aku melihat sesuatu y mnyentuh hatiku pd suatu pg ketika tngh jogging... seorg ibu mmbawa anaknya mnaiki basikal.... apa y mbuat aku sedih??? anak itu tidak smpurna pmikirannya, si ibu mmbawa anaknya mnaiki basikal dgn di letakkn tmpt duduk khas di bhg hadapn basikal buat anknya.... begitulah kasih seorg ibu, biar anaknya tidak smpurna, dia ttp menerima anaknya seadanya.... itulah kasih y sgt brharga x ada nilainya...

tp kita skrg... asyik dok pikir, cantiknya baju tu.. bilalah aku nak ada duit??? bestnya mknn tu... kalo dpt ni mesti kyg kan?? tp sedar x, itu semua x ada nilainya dgn hdup bahagia di akhirat y kekal abadi??? aku juga sering mngingtkn diriku.. jgn tlalu mmikirkn hal2 dunia.. terutamanya ketika nak solat... aku sgt risau... takut2, trbawa2 hal dunia ke dlm solatku... ish.. mana x nya, bnda tu sume x bawa mati kak oii..... ko cuba nengok org kaya2.. leh ke bawak masuk emas die dlm kubur??? (org ISLAM la, len2 aku x tau la)... so jgnla tlalu taksub sgt ngn bnda y hanya valid kat dunia...

wahai HALIMAH, kuatkan semangat mu... jgn takut... biar ALLAH mnilai kita.. bkn org.... sntiasa kuatkn hati agar x goyah... aku boleh buat.... kalo ko bhijrah krn ALLAH dan RASUL.. ko akn dpt ALLAH dan RASUL, kalo ko hijrah krn dunia, ko akn dpt dunia dan isinya... so mana ko nak??? y ade nilai di akhirat y selama2nya atau y x de nilai lgsung di mata ALLAH??? renung2kan.... salam

halimah ismail mngetuk jam 1.49 ptg, uitm kbm...

No comments: