Saturday, October 23, 2010

kesyukuran.....

salam....


beberapa hari yang kumiliki ini.... cuba habiskan nota2 utk dihafal... aku bkanle pnghafal y baek... sbb tu kalo surah2 pjg ... ustaz slalu paksa aku habeskan cpat2... masa skolah la... jnuh gak... tp hakikatnya.... aku slalu lupa nak fasihkan.. so gagap le cket... camtulah ngan ilmu degree aku ni... slagi x hafal.. aku mmg susah nak faham soklan.. dan mngkin akan blur ktika mnjawab...


tp.. dalam mnghafal2 ni.. tiba aku trase sesuatu yang jauh disudut hatiku..... ia berkata, ko sptutnya rasa sgt bsyukur, sbb ALLAH bg ko pluang blajar, kalo x ko x kan knal apa itu dunia, ilmu y ko dpat ni bkn sume ada pluang dapat... so, apa y mnyebabkn ko rasa slalu x puas hati, kurang dlm idup???? ko rasa org laen lg baek dr ko.. ko pnah tak tngok org laen y 10 kali jauh lebih malang dari ko????


YA ALLAH, aku sgt rasa rendah diri.. aku rasa malu sbb x pernah mrase puas dgn apa jua rezeki y engkau berikan pdku... ake slalu takut xde mknn nak diisi dlm perut... tp org laen kat palestin tu 10 kali risau dr aku, aku slalu takut x cukup duit, tp org zaman pnjajahan dulu, 10 sen pon die susah nak dpt....
terima kasih YA ALLAH... THANK YOU ALLAH....


terima kasih krn engkau kurniakan aku rezeki lahir dr perut ibuku yang beragama ISLAM, terima kasih krn mmbenarkan aku mnganut agamamu sejak lahir lg... maaf kan ku bila aku trlupa mngucapkan syukur semasa mndpt rezeki mu walaupun sedikit....


ALHAMDULILLAH.... SYUKUR.......


halimah ismail mngetuk jam 1.46 ptg, uitm kbm....

No comments: