Monday, October 18, 2010

serabut????kusut?????

salam....

hmm... baca title je dah heran.. ape lagi isi kandungnnye?? pasti bertambah heran-meran... oohh.. mari kita ungkaikan satu persatu ye... mana ade manusia y hidup die x kusut dan serabut... apatah lg bila nak dekat dgn tarikh suatu dateline... contoh nya.. lg sehari tarikh nak antar proposal... lg sehari die nak kna g interview... conth aku plak lg beberapa ari nak exam... sah2 la kita akan bpusing2 memikir, bnyk lg keja nak buat.... nak print tu la.. nila... nak pakai baju pe nnt.. dan ntuk aku sah2 la... buku pe nak baca neh.. nota dah buat lom...

bila dh jd camtuh mesti kita dah x de masa nk mkn, mandi mahupun tidor... tp cemane skalipon kita jgn lupa buat satu bnda y sgtla pnting dan wajib... iaitu SOLAT.. ye la... tgh2 serabut serabai jgn le tinggal buat bnda y pnting ni... dosa wei tnggal... tu la y bila org y sibuk x hengat tu slalu je korg nengok trouble je... gugup la... tinggal tu... tinggal ni... so jgn lupa. k.... ade bnda lbih pnting y kita patut utamakan bbdg kerja2 tu sume... sbb die la y bg kat kita rezeki tu sume... kita plak snang2 je nk tnggalkn si pmberi rezeki.... kdg2 aku pnah hadapi bnda y sama... tp in different situation... sbb aku ni mmg minah gelabah.... kunci pon aku ltak seblah mata aku leh x nampak... pnah skali aku slambe je kunci pintu rupa2 nya kunci aku kat dalam.... ngamuk kakak aku cam hulk... hehe... walau cemane pon aku ttap x lupa y ALLAH tula y mnjadikn tiap takdir.. mngkin die buat camtu sbb nak ingtkan aku jgn lupa ing kat die... berzikir la.... ni x dlm hati kosong.... pnuh ngn hal duniawi je... walhal kalo mati x bawak tu sume.... hesh... halimah2.... statement kakak aku bila marah aku... kdg2 geram gak... die sound aku camtu... tp salah sndirik otak tu brangan je x sudah.... ok x mo serabut2... relax2 then study ye cik HALIMAH... go!!!!


halimah ismail mengetuk jam 10.35 pg, uitm kbm...

No comments: