Monday, July 15, 2019

M.A.L.U

Salam alaikum semua sahabat mayaku. Sama ada kalian wujud atau sekadar lalu sahaja. Sambutlah salam ikhlas dariku.

Haa.. ni tetiba nak mngetuk ni mesti ada bnda ko nak sharekan cik limah.. haa.. x adaa laa.. siyes xde.. aku just lalu nak tanya korg. Berapa dalam sifat malu korg dlm diri?? Eh2 aku ni sibuk plak nak jadi pita ukur. Sukahati la derg nak letak brp dlm. Semak pulak ko nak tanya2 ni..

Jgn la cmtu wei.. Kalau x nak jawab xpe kalau nak jawab pun boleh. Tp untuk aku sendiri boleh aku katakan kkdg aku juga rasa malu. Kdg2 main selamba aje. Hahah.. Ntah pape la ko niii.. ok aku akan rasa malu kalau nak minta dgn org x kenal. Dgn org y aku kenal selamba aje aku minta.

Haa tu kalau ngn manusia. Kalau dgn Allah cmne? Ko malu x? Kena la wei. Kena la ada adab. Tp malu biar bertempat tau. Kalau kita da buat salah jgn la malu minta maaf. Tp kalau ko selamba aje tu ko mmg x tahu malu.

Walaupun kita kenal dgn org sekeliling kita ttp kena ada rasa malu. Bkn la smpai ckp pun x nak. Tp malu tu sekadar menandakan hormat. Kita hormat org, org pun hormat kita. Kalau dgn Allah bila kita ada rasa malu nak minta doa pun kena mula dgn minta maaf dulu. Baru la kita teruskan dgn doa.

Cmtu la hidup bersyariat dan beradab. Sentiasa dlm aturan dan saling menghormati satu sama lain. Ni taip2 ni ko x rasa malu ke limah cerita kat org dunia ko??

Heee.. Malu mmg la malu.. tp kalau ko x cerita cmne ko nak kongsi pengalaman hidup ko. Dr situ kita blaja buang rasa malu dan berani menghadap manusia. Tp kalau aku buat perangai x elok mcm tergelak kuat2 ke. Kacau org tidur ke. Ni elok bagi penyepak je baru tahu malu.. hee.. 😆

Orait. Berhenti sat kat sini. Duniaku sedang memburuku.. Byeee jumpa lagi dunia dlm entri akan dtg..

Halimah Ismail mengetuk, Jam 1326, Bandar Anggerik.

No comments: