Monday, November 29, 2010

keletihan yang berbaloi buatku...

salam alaik....

ALHAMDULILLAH, selepas tamatnya berlangsung acara sukan paralimpiad... aku cuba mngetuk kmbali dlm blog ini.....

masih ada lg keletihan y bbaki... ditambah lg aku baru shj plg dr shah alam utk mndaftar mngambil jubah sempena konvo dip. ku y akan blangsung 2 hari shj lagi... namun aku tidak mnyalahkn keletihan ini... sbb keletihan inilah telah mbuka mataku utk mlihat sbuah lg kjadian ciptaan ALLAH y blaku atas muka bumi ini.. dan ia tlah mnjadi sbuah pngalaman bharga buatku........

ye.. apakah itu???? dlm entry sblum ni aku pnah mberitahu bhw aku akn mnjadi sukarelawan bg sukan paralimpiad... dan tnyata... slame 9 hari ini aku tlah mngalami plbagai pngalaman y mnarik... spjg 9 hari ni aku tlah ditugaskn dibawah jabatan pngangkutan jln @ bhs mudahnya 'transport'.... maka bmulalah tugasku mnyusun atur pgerakn bas2 dan pjalann knderaan lain utk kgunaan mghantar atlet2 OKU... walaupun aku hanya dpt mlihat sdikit shj atlet2 ni... (disebabkan aku hanya duduk di dlm bilik gerakn).... namun aku ttp bsemangt utk mbantu mereka y kurg berdaya itu... krn mereka memerlukn knderaan utk bgerak kmana2... trutamanya utk ke venue2 acara...

namun kdg2 akibat kerenah manusia biasa y tlalu mndesak utk mmenuhi khendak masing2... (terutamanya pmandu bas) ada sampai atlet2.. ketinggalan @ tlewat ke acara... sdgkn mereka perlu dtg awal.. namun aku x nafikn.. kdg2 aku juga bsalah krn gagal mngenalpasti masalah dgn lebih awal... masih muda dlm pngurusan ini la katakan... (huh.. boleh ke jadi alasan??) namun jauh disudut hatiku.. aku sgt kasihan melihat mereka... yela salah aku juga krn lambat btindak.. akibatnya mereka y mnanggung ksusahan...

slain itu, aku juga bnyk blajar ttg cara btutur dgn pegawai atasan dgn lebih baik, ini disbbkn aku brurusan dgn pegawai jpj y btindak mmastikn knderaan y digunakan selamat dan dpt bgerak ke destinasi tanpa perlu malui apa2 sekatan.... aku juga blajar ttg cara mnyusun atur pntadbiran tanpa bantuan mentor dan ini aku lakukan bsama2 skumpuln rakan2 y baru kukenali dlm unit y sama... pd mulanya agak kekok krn masing2 masih muda.. malah aku dikira senior krn ramai y mmanggil ku 'akak' atau 'kak'.. jd aku tpaksa btugas mnjadi nakhoda mbantu adik2 bawahan ku.. ye nilah semua pngalamn bharga y kuperolehi spjg aku btugas sbg sukarelawan... mudah2an aku dpt gunakannya diwaktu aku kluar bdpan dgn realiti kerja y sebenar..~AMIN~

buat adik2ku:

1. seha nadzim
2. seha nordin
3. farah naim
4. fatin mahfuzah
5. nadiah farhanah
6. ghafar
7. rafiq
8. hafiz
9. ashraf

dan ramai lg adik2 y semuanya bjumlah 35 org... muga2 kita bsua lg... slamat bjaya mnempuh dunia plajaran bsama2.... miss u all....

halimah ismail mngetuk jam 10.13mlm, my sweet home....

No comments: